onsdag, februari 20, 2008

Boooooooored

vet inte vad det är... men de senaste dagarna har jag en feeling av boredom... och motsträvighet.

Det har varit en massa fint väder, vilket borde göra att jag är på topphumör
Det är inte så mycket att göra i skolan, vilket också borde göra att man inte är så tyngd.
Jag har massa folk att hänga med, å det borde ju också vara upplyftande.

Men ändå.. soooo bored. vet inte vad det är.

Iofs... Sen jul har det väl inte riktigt gott som planerat med direkt något, nu när jag tänker efter.

Januarilåningen är ju som bekant större än de andra och david kände en liten chans att spara stålars till alla de massa sakerna som han vill ha. Done, satte undan en ganska stor chunk av låningen när den kom... bara för att några dagar senare få beskedet att minsann hade jobbat för mycket för 2 år sedan, under sommaren. å då ville minsann försäkringsKASSAn ha tillbaka de pengarna som hjälpte mig att betala hyran under vintern/våren... hur går det ihop? hur ska jag kunna betala min Januarihyra med min Junilön? stupid stupid system! det hade tydligen varit bra en gång i tiden för oss studenter, då de sett bostadsbidraget till terminer och sommarlov och liknande.. men av någon underlig anledning så gjorde de ganska nyss om systemet. varför göra något bra, till något dåligt?
Efter den smällen så vet jag att sparkontot som jag så fint höll på att bygga upp igen, måste dubblas inom 2 månader för att sedan bara tömmas ner i ett svart hål.

En vecka senare öppnade jag min väska för att plocka upp min MP3spelare... bara för att upptäcka att den dyrt förvärvade älsklingsspelaren fått sig ett slag av något främmande elakt objekt när den låg i väskan. Det enda som den tidigare så klara, trevliga, videovisande skärmen nu visar är en stor spricka, som ändrar lite i färg om man trycker lite på den. :(

Till råga på det börjar min projektor strula mer å mer.. å det skulle inte förvåna mig om den tar livet av sig snart också.

--- Ok, sorry... off with the depping....

Jag har haft det sjukt bra på den kurs vi precis håller på att avsluta, det har varit en massa lärorikt och även om jag tappat lite inspiration de sista dagarna så har jag utvecklats en massa och fått en massa ideer om karaktärsdesign och teckning i största allmänhet. Good thing.

Jag har möblerat om i mitt rum, fått mer plats och lite variation i vardagen. Good thing.

bla bla bla... där kom jag av mig i mitt bloggande... gosh... I used to be so good at this... I lack inspiration.

Kanske vore bra att blogga oftare, om lite mer dagsaktuella saker... det kan ju va en lösning...

Jag ska försöka med det.... egentligen.... borde jag radera allt det här jag skrev nu... å lixom... börja redan nu med att skriva något lite mer aktuellt, mindre depressivt.... mer aktuellt...

Men... jag orkar nog inte det... I'm to bored, and lacking of inspiration....

jag skulle iofs kunna skriva om... att jag har sedan jag flyttade hit, med en peak just nu känns det som... börjat uttrycka mig sjukt ofta på engelska istället för svenska... and I dont know why.... jag borde flytta utomlands... så jag slipper verka ha en personlighetsklyvning rent språkmässigt...

WHAaAaAA!!! kanske ska ragga upp nån som har ekonomi nog att baka mig en kladdkaka... å se på film.

Off I go!

3 kommentarer:

Anonym sa...

I hear you sister! Föräkringskassan är ett jävla pack för sig. De vill ha tillbaka massa pengar från mig också för bostadsbidrag som jag fick för TVÅ ÅR sedan. En massa pengar är det. Å jag var arbetslös den är våren å behövde verkligen dem. Hur ska man som sagt kunna försörja sig som arbetslös på framtida pengar man inte vet om att man kommer få? Men jag ger mig inte utan strid utan kommer skicka in ett mycket långt och argt överklagande.
Kramis!

Jan sa...

Jag kommer ihåg när jag var fattig student... Det var inte roliga tider det! =P

Fia sa...

Jag har ingen ekonomi, men ägg kostar inte så fasligt mycket. Så kladdkaka kan nog ordnas om herrn önskar så ^^