måndag, april 14, 2008

Jävla musikvärld

Varför! VARFÖR ska RnB, Rapp, å HipHopmusiker inte kunna lämna bra musik ifred!?

Sitter i detta nu å lysnnar på P3, å helt plötsligt kommer nån RnB, tror jag det benämns, låt som samplat Alice DJs "Better of alone"... Say Yeah! heter tydligen den nya skitlåten som säkert kommer gå upp på Dansgolven, å de stackars ungdomarna har inte hört den bra versionen ens...

Samma med alla samplingar av Mr Michael Jacksson.. hur ska man nu kunna spela bra klassiker med gott samvete?... eller egentligen, det är precis vad jag tänker göra.

ANDERS! det är dags för oss att styra den där 90'talskvällen på Rindi, BUMS!

Bra musik:



Och även om min granne tycker den är bra så...
DÅLIG MUSIK:'

4 kommentarer:

Anonym sa...

RnB is destroying our world. Lets find that dudes mailbox and vomit in it!

We like the 90's music.

IF U DESTROY IT, REMEBER THIS:
We do not forgive.
We do not forget.

Skoog sa...

Jag kunde inte ha sagt det bättre.. Fy fan för dessa RnB artister som aldrig kan lämna nått heligt.. Jag tycker som du synd om kidsen som behöver växa upp med sånhär skit utan att ha hört hur bra det kan vara utan någon som skriker "say whaa" say yea" hela tiden, visst finns det ¨många bra covers men de här va på ren värmländska dreeeet!

Jan sa...

Hahahaha, helt sjukt. Här har jag suttit och funderat ett tag på att skriva en blogg om, just det, 90-talsmusik. Tokigt. Heja Eiffel 65! ATB! Darude! Den där Mambo No 5-snubben! Basic Element! Dr Oizo! Robert Miles! Haddaway! Och... en hel massa andra! =D

Om ni har en 90-talskväll, så kommer jag vara där, så det så!

Hanna. sa...

Men hej hej hallå! Trevligt att du hittade till mig! Och jag nu till dig! Allt väl? Jag kommer vara i Visby typ de vå första veckorna i Juni. Tänkte att vi kunde ses då. Det är ju fotboll åxå, har jag sett. Ha det gött så höppers jag att vi ses snart. Kram!