söndag, januari 21, 2007

Fredag

Reklamen hade potential till att bygga upp förväntningar, och stora förväntningar hade man...

Men ska jag vara ärlig, så blev jag besviken.


Jag trodde att jag skulle bli tokkär i Nintendos senaste konsoll Wii... men icke

Visst det var ju lite kul med de nya kontrollerna, och Rayman Rageing Rabbits var faktiskt helt sjukt, och helt klart roligt....

Men Wiikontrollen höll inte måttet mot de förväntningar jag hade på den.

I mitt huvud hade bilden målats upp så som att till exempel tennisracket skulle följa precis som man rörde kontrollen... att man skulle behöva slå snabbt för att få en bra slag.

Jag väntade mig att Links svärd i Zelda skulle följa mina rörelser som jag ville.. men icke.

För att slå i Zelda behövde man bara vifta lite med kontrollen, rakt fram.. å så högg Link på ett helt annat sätt, och olika om man gjorde "combos"...

för att slå i tennis, behövde man röra kontrollen lite snabbare, så kände den av att man ville slå (trodde den iaf) och gubben gör en hel sving, utan att jag egentligen rört kontrollen mer än en decimeter...

Boxningen... det var på nått sätt lite random, vad man slog, och hur man slog...

nej... Jag är då i alla fall besviken än så länge. Det finns ju potential, man såg ju till exempel att så länge man inte slog, så följde slagträet ens rörelser i baseball... så det går ju att göra det bra... väntar med någorlunda spännning på red steel, och hoppas att det (eller iaf något annat spel) inte utvecklas för småbarn och amerikaner enbart... annars kommer inte Wii få något högt betyg från min sida inte.


Så här ser det för övrigt ut, när man ska putta på en vagn så snabbt som möjligt, för att få en kanin att flyga toklångt...

http://kattuggla.oru.se/mdkga05/gv114/PICT0007.MOV

Blogg om lördagens Vamp-fest kommer, när jag fått tag på (eller kommit fram till att det tar för lång tid att få tag på) bilderna från Jans kamera...

3 kommentarer:

Sara sa...

guud vad du klagar... det är bara för att du inte vann =P

D.Skoog sa...

Jag har absolut inga problem med själva spelandet... och jag jag har full förståelse för att jag inte vann...

Men jag blev besviken bara... Jag hade väntat såååå.. å hoppats sååå... å så höll det inte vad det "lovade".

Jan sa...

Sorry för bilderna, glömde bort =) Tar med dem på fickminnet till skolan och mailar dom i morrn. (Lagom omständigt med modem, javisst)