söndag, juli 23, 2006

Helgen som gått - Fredag

total tillgänglig förströelsetid: 18.30 fre - 13.15 sön - - - 42h 45 min
nuvarande tillgänglig förströelsetid: 12.20 sön - - - 55 min

Helgen hade egentligen inga som helst planer på att....
eller...

JAG, hade inga som helst planer på att helgen skulle bli en utgångshelg, men helgen hade tydligen planerat helt annorlunda.

En annan försöker hålla det restriktivt genom att intala sigsjälv att man kommer hålla det hela till att "ta en öl". Detta ideal förkastas dock hastigt då jag och Jennie slänger i oss en av de större groggarna på den förfest vi lyckats hamna på, näst intill oinbjudna.
Efter lite växelvis groggdrickning mellan våra egna storgroggar och den välkomstgrogg vi också fick, samt medlyssning av WoW diskussioner i sällskapet bär det av mot Red Brick.

Redbrick - summering

- - - - - - -
Sällkapsstorlek: 6
Fyllebarometer: 2(3) grogg
Depressionsindex: 0.4
- - - - - - -

Anländer på röda brickan, ställer sig i baren och beställer en Kilkenny
Snackar med en kille som helt övertygat känner igen mig, spelar med för att inte vara otrevlig.
Hälsar på statisten med dreads. hinner gå på toa och tillbaka till baren samt beställa en öl, snabbare än Oscar hinner beställa en öl.
Sätter sig på uteserveringen

- - - - - - -
Sällskapsstorlek: 13
Fyllebarometer: 2(3) grogg ½ öl
Depressionsindex: 0.1
- - - - - - -

Rasmus, Göran, Johan, Papper anländer för att sällskapa.
2-3 andra människor hittils okända slår sig även ned. (varav en mycket söt flicka precis bredvid)
Frasen "Du! jag känner igen dig" yttras mellan mig och denna flicka (hädanefter benämd som Jannica) och kommer senare återkomma med en halvtimmes intervaller genom hela kvällen. (vi hade inte setts förut... tror jag)

- - - - - - -
Sällskapsstorlek: 11 - 15
Fyllebarometer: 2(3) grogg 1½ öl
Depressionsindex: -0.5
- - - - - - -

Efter att åkt ut i pilkastningstävlingen och inhandlat en Guiness slår jag mig ned i hörnbordet med sällskapet, för att sedan stämma upp till allsång med diverse Ronny & Ragge hits blandat med Maria går på vägen. När Bartendern kommit och bett oss dämpa oss slutar vi sjunga (efter låtavslut) och beger oss därifrån eftersom de stängde snart efter.

Efterfesten

- - - - - - -
Sällskapsstorlek: 7
Fyllebarometer: 2(3) grogg, 2 öl
Depressionsindex: -0.7
- - - - - - -

På vägen till efterfesten samtalar jag och Jannica om en mycket viktiga saker här i livet. Som att gräset med största sannolikhet kommer må bra av att vi hoppar över staketet, för då kommer vi ju till andra sidan där gräset trots allt är grönare.
1st skylt upphämtas med texten "lokal uthyres, verkstad + kontor, 2 stora garage (3 kalla)" Vi planerar att ge den till oscar som håller i efterfesten.

- - - - - - -
Sällskapsstorlek: 9
Fyllebarometer: 4 grogg, 2 öl
Depressionsindex: -0.7
- - - - - - -

Efter att tvingats lämna skylten på utsidan och blivit tilldelad åter en grogg sitter vi i Oscars oerhört varma lägenhet, sitter vi lyssnades till vanlig musik och diskuterar vid fönstret (för att få lite luft)

- - - - - - -
Sällskapsstorlek: 9
Fyllebarometer: 5 grogg, 2 öl, å nått mer
Depressionsindex: -0.8
- - - - - - -

Sjungandes på allt möjligt ackompanjerat av Oscars gitarr håller vi grannarna vakna hela natten.

- - - - - - -
Sällskapsstorlek: 4
Fyllebarometer: ja, vem vet?
Depressionsindex: -1.0
- - - - - - -

När klockan närmar sig 04.30 inser vi att Stefan vill sova, eftersom han redan plockat undan allt "festskräp" och diskat upp glasen.
Jag och Jannica lämnar residenset för att ta något av en omväg mot Jannicas boende (med andra ord en enorm omväg till mitt boende, men vad gör man inte)
Lämnar av Jannica vid hennes föräldrars hus och vi kommer överens om att vi ska mussla oss in på festen de andra ska på, under lördagen, och ses då. kram gonatt!

- - - - - - -
Sällskapsstorlek: 1
Fyllebarometer: glömd
Depressionsindex: -3.0
- - - - - - -

Vandrar hemmåt och lägger mig nångång efter 05.00... antagligen säkert 06.00 om inte mer.

- - - - - - -
Sällskapsstorlek: 1
Fyllebarometer: bakfylla
Depressionsindex: 4.3
- - - - - - -

Vaknar av ett skarp ljus och ett enormt ljud.
Det största åskvädret hittils i år är precis ovanför mitt hus, vill gå upp och fota, men min kropp vägrar svara på mina signaler till mina muskler, och jag förblir orörlig.

- - - - - - - - - - - - - -

nuvarande tillgänglig förströelsetid: 12.48 sön - - - 22 min

hinner inte med mer nu... återkommer

1 kommentar:

Anonym sa...

Really amazing! Useful information. All the best.
»