måndag, juli 24, 2006

Lite kortare version, om lördagen

vaknar och inser att hungern är stor.

sitter vid datorn och degar ett tag, i brist på annat.

kontaktar Stefan för att styra upp den där festen som vi hade kommit överens att ses på, Jannica å jag.

Stefan hatar mig över allt annat i världen och säger att jag kan dra åt helvete!

... eller så säger han, att festen ligger långt bort i ett hus, fullbokad och en traditionsfest med invitations only... och att han inte alls hatar mig

men visst hade det varit mer intriger och mycket mer spännande om han sagt att han hatade mig =)

---

Iaf. Han sitter nere på Melkers å käkar frukost... bara ordet frukost får min mage att haja till och skriker direkt efter mat.
Ringer Jennie, eller hmm hon kan ha ringt mig, och informerar henne att vi snart ska befinna oss på torget intagande frukost inom en snar framtid.

Väl nere på torget sitter stefan, david å den där vakttjejjen som ryckte in i lumpen nån vecka efter oss KB. hon är tydligen i bosnien å krigar loss nu, - dvs dricker öl och solar -

När vi fått i oss hela min, och halva jennies smörgås dundrar åskan till och jennie beordrar hemgång, bums! (jennie är för övrigt i det mest bakfulla tillstånd jag nånsin sett henne =P )

Dagen framför datorn passerar snabbt och helt plötsligt inser jag att om jag ska kunna styra upp reservplanen och träffa Jannica på statt, är det dags att agera.

kontaktar min käre vän och elektriker, Ingeström. han ska på statt.
Lurar med Oscar (inte samma som under fredagen) och Jennie till en förfest där vi absolut inte känner någon, förutom Ingeström då... Vi har inte heller med oss något att dricka, och ingen är egentligen på partyhumör.

eftersom jag lyckats få tag på Jannicas nummer hör jag för säkerhets skull med henne om hon ska på statt... hon är på släktfest, så det kan bli lite kärft, men kanske.

Jennie å Oscar går hem och jag hänger på Inge å gänget ner mot statt.

Väl framme vid statt är den kö som man inte trodde kunde bli längre i karlskoga än när vi gick på The sounds,...... typ dubbelt så lång. (suck)
David vänder, ringer Jannica och hör om hon är påväg, det är hon inte, meddelar att hon inte behöver försöka få med sin morfar till statt längre, även om statt, enligt henne, inte blir statt utan hennes morfar och hans svängande av sina lurviga... som det nu heter.

Går till pizzerian då jag insett att en smörgås under en hel dag inte räcker, köper en rulle, går hem och ser på stålmannen.

---

mitt under mitt slötittande ringer telefonen; Uno

- heeeej, hör du vem det är?
-Ja, Uno klar jag hör det (tack tele2 för nummerpresentatör)
-Du, är du ensam?
-Japp
-Helt ensam?
-Jajjemen, sitter å tittar på stålmannen.
-Guud vad jag tycker synd om dig då!
-Arsch inte så farligt
-Du, Jag å Camilla har hittat din drömtjej...
-Jaha?
-Jo, du och Mia skulle passa så bra ihop, eller Maria menar jag...
-Ok...
-Jo, du förstår, altså... det är jätteroligt hur vi kom på det här...
-hehe...
-Jo, såhär... Vi diskuterade, och kom fram till att den som Camilla kunde vara svartis på här i stockholm, det är mia... eller maria menar jag, och den som jag skulle kunna vara svartis på i Karlskoga,..... det är ju dig då...
-ok, jaha
-Och då slog det oss... David och Maria

sedan följer förklaringar på hur maria, eller mia.. eller vad hon nu heter hade reagerat på det som Camilla så exhalterat ljugit ihop om mig, och jag fick i princip lova att ta mig till Sthlm för att gå på date med Maria, Uno skulle betala om jag inte kunde...

Resonemanget att de som ett par kunde bli svartis på, borde passa som ett par själva, var jag inte helt införstådd i logiken i, men visst.

så var helgen iaf. kanske lite snabbt summerad och ointressant skriven, men va bryr jag mig.. det är inte jag som ska läsa det :P

1 kommentar:

Anonym sa...

I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»