fredag, juli 28, 2006

Hamnfestivalen

Trevligt som alltid!

några öl
alldeles för dyr mat
några fler öl
lite båtar
lite groggar
massa folk
och en rätt kass trubadur
--
Hamnfestivalen i kortform
--

Bilder samt längre version kommer senare (när jag kommit hem igen)

------------------

23:14

Nu kan man väl säga att jag kommit hem...

den tidigare korta sammanfattningen summerade iofs kvällen ganska så bra, men varför inte ta upp en den säkerligen helt ovissentliga händelser.

träffade Cheri, Terry, Ann-britt å Cheris mamma utanför Festivalen.

de var sig lika, tror jag - iofs Terry har blivit "master of fine arts" och fått en egen kilt å grejjer, men Cheri hade nog inte ändrats en tum, och hon ville inte ändras heller... sa hon. sen om det är bra eller dåligt, är upp till var och en, hon är sig själv iaf, och det är ju bra!

--

Inne på "festivalområdet" letar vi febrilt efter bord att slå oss ned vid. 2 kriterier var tvugna att uppfyllas;

-Ölservering
-Mat

Till slut stiger vi fram till hovmästaren och erik infar att vi är ett sällskap på 4 som vill äta, sen infar vi erik att vi blir nog 5... eller 6 lite strax efter...
Killen bakom disken säger, "ja, jag har ju ett bord där det redan sitter 5 killar, men men... det är ju festival så ni ska nog kunna få plats, det blir lite mysigt bara"
Väl framme vid bordet kommer Jenny, Malin och malins pojk... vi är nu 7 i sällskapet. börjar kännas lite trångt, och då vi vet att Elsa och Andreas kommer anlända snart hoppas vi att vi på trevligt men lite ungdomsfyllevis kan skrämma iväg de ynglingar som hade bordet innan oss.

När deras mat kommit och snabbt blivit uppäten (med vissa klagomål på hur j*vla lite det var för det enorma priset), stiger de från bordet, lagom till att elsa anländer.

Maten jag åt, (erik å emilia delade på en förrätt också iofs) var mycket angenäm... mot munnen.... inte helt och hållet angenäm mot magen, och absolut inte i närheten av angenäm mot plånboken.

Gott, dyrt och i små mängder (förhållandevis, naturligtvis)

---liten avstickare---
hmm... små mängder, en mängd... känns som något som ska vara mycket... men... små... hmm... nä, det håller nog inte, är nog bara felaktigt brukat för mycket... små mängder är en helt klart rätt benämning. (och hädanefter ska jag (försöka) sluta använda ordet mängder, som synonym till "stora mängder"
---slut, avstickare---

I vilket fall fick vi som sagt i oss en del öl, vilket resulterade i följande dokumentering:





























därefter gick Jenny, Malin, Elsa, Malins pojk,
Andreas, Erik och Sara hem...
kvar blev jag och emilia.

vi gör en snabb räd in i mogrens båt, där vi lyckas komma över 1 öl och 2 glas vin, samt chockera ett flertal människor med mitt långa hår =)
När vi är påväg från båten för en kort rundvandring på området, fastnar emilia i en diskussion med Eva, och jag i nån sort armbrytningsträning med Evas pojk Mikael... som för övrigt må ha intagit en del för mycket alkohol.

Vandrar en sväng, träffar fler folk från vålbergstrakten som är och antagligen kommer förbli sig själva på det sätt de trivs och passar bäst.

sedan (efter nån till grogg, minst en gratis och en som nästan kostar som en vanligt dyr middag) bär det av mod lundbergs residens där vi planerar sova.

sömn

frukost i form av:














Hamnfestivalbesök 1 år 2006 kan summeras (förutom den trevliga middagen och ölandet i goda vänners lag) att det kunde varit 3 år sedan, och allt hade varit sig likt...
samma kassa trubadur... samma folk, som drack samma öl, i samma sällskap, med samma jobb, samma boende, samma skämt, samma whatsoever...

kändes tryggt, och kul... att se dem igen. Dock rätt skönt att veta att man, (även om jag bara lyckats flytta 8 mil bort) har tagit mig boendemässigt längre bort än vad många av dem nånsin kommer göra... och om mina enormt lösa planer kommer gå något sånär rätt, så kommer jag väl utöka det avståndet, så småningom.

nu ska ja sova.

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.