tisdag, december 26, 2006

bakfylledepp

*Reserverar mig för att följande inlägg kan vara speglat av viss bakfylla och hunger....*

------------------------------

Midvinternattens köld är hård
ögonen har nån slags dimma
Ensam sova i enslig gård
själv under midnattstimma
Månen lös när jag gick genom stan
Snö fanns det ingen på fur och gran
Snö fanns inte på taken
Inte ens tomten är vaken

Står där så grå vid låst ytterdörr
och grå kommer jag att bliva
fumlar, som många nätter förr
efter en röjarskiva
tittar mot vägen där lastbilars dur
komponeras av en vinterregnskur
grubblar, fast ej det lär båta
över en underlig gåta

För min hand genom skägg rätt hårt
skakar på huvud och hätta
>>det där med brudar är allt för svårt
kommer aldrig att fatta detta>>
går, villovägar inom kort
försöker kasta sina tankar bort
går att sova och sussa
går utan någon att pussa

----------------

Jag vill bort... jag vill att sommarn kan komma, så jag kan flytta härifrån och hoppas på att ett nytt ställe att bo på, har något att erbjuda som livar upp...

jag är ensam, jag är trött.. jag har en jävla massa å göra. Jag vet inte hur man beter sig längre, jag tänker för mycket å allt blir bara skit. och hur lätt är det egentligen att tänka på att man inte ska tänka så mycket? det är lixom en ond cirkel.

Jag ursäktar mig för mitt tidvis muttrande och bitska beteende som varit, och varnar för att det vad det verkar kommer fortsätta ett bra tag till...

den där tröskeln som jag talat om förr... växer sig faanimej fortare å fortare känns det som. fast just nu är det nog inte den som skaver mest tror jag.

---
suck
---

1 kommentar:

Anonym sa...

Du missade ingenting på juldan i Karlstad!!! Usch. Vad gjorde du i Karlskoga egentligen då? Kram kram.