söndag, december 10, 2006

Julfest

Jag upptäckte att jag hade ett blogginlägg som inte var färdigskrivet och publicerat...

får väl försöka fylla i det som saknades, såhär i efterhand då (fredagen jag talar om är altså fredagen den 8e dec.)

----------------------


Ja, mina damer och herrar, i fredags var det dags för den årliga Julfesten med studentföreningen Moloko. Eller nja... man kan ju hoppas på att den blir årlig, men detta var isf första året.

I vilket fall, mycket trevlig tillställning!

Folk så det räckte, bar, lekar, sång, skratt och mat i överflöd (vilket resulterar i att jag sitter med skinksmörgåsar i detta nu här hemma =) )

Minnesvärda stunder under kvällen:

När vi kom dit klockan 18.00!
När vi fick käk!
När vi skålade!
När vi sjöng om bolaget! (och skålde)
När vi sjöng om drömmar vi aldrig drömt förut! (och skålade)
När vi sjöng att vi tog den! (och skålade)
När vi sjöng om snapsens stolta gång på rullgardinen! (och skålade)
När vi lyssnade till Karlskogalåten, framförd av Gustav!
När vi spelad Füssball!
När Rasmus drog ned Magnus på golvet och verkligen förklarade hur kär han var!
När Gustav sprutade i Jons mun, och verkligen förklarade hur kär han var!
När jag spräckte mina byxor, gränslesittandes över Patrik, och verkligen förklarade hur kär jag var!
När alla andra förförande verkligen förklarade hur kära de var, i varandra!
När vi dansade!
När vi låg på golvet och dansade!
När vi dansade bugg!
När vi dansade nått helt annat!
När vi dansade igen!
När vi tog taxi hem kl.04.30!

tänkte lägga upp bilder, men hänvisar till www.moloko.se och menyvalet "bilder" istället
enda sättet att se mig tråna vid rasmus tomteluva, som för övrigt befinner sig vid hans mer personliga region.

--------

Sådär... då var den påfylld... och det är väl som de säger, bättre sent än alltid

Inga kommentarer: