söndag, juli 15, 2007

Vandra är bajset

heter det ju som bekant...

så idag tog jag å johan initiativet att vandra.. vårt mål från start var att ta oss till kristinehamn, å hälsa på Jennie... det gick sådär

Inför vandringen, spanar efter rutten


Vandringsleden som vi (iaf jag) tyckte borde gå till kristinehamn... gick inte till kristinehamn...

detta upptäckte vi 2 timmar och en mil efter start... doh!

Eftersom vi tydligen var påväg mot lunedet istället för kristinehamn så valde vi att hitta genvägen genom den djupa skogen till ett torp som fanns utmärkt på kartan vi hittade vid vandringsledsstationen som sa att vi var fel.


Vi hittade en sjö...

Efter en snårig 1kilometers vandring utan direkta vägledningar förrutom solen kom vi fram PRECIS där jag hade planerat att komma fram.. inte för att skryta men man är väl bra på det där med att hitta.

Torpet som vi siktade på genom den djupa skogen


Väl inne i någotsånar civilisation frågade vi den äldsta människa vi kunde hitta om den väg vi gick på.. gick till Kristinehamn... svaret var något diffust, men vi kom efter ett tag fram till att det var en jädrans omväg i vilket fall.. och eftersom vi vid det här laget vandrat i 3 timmar ungefär... så kändes det som att det där med att vandra hem igen inte var nån dum ide.. det skulle ta oss minst 3 timmar till att komma till början av kristinehamn, om vi gick på den tråkiga vägen, dvs E18.

efter en smärre historiegenomgång och den obligatoriska bygdefräckisen berättad av den trevliga 80+ farbrorn, begav vi oss hemmåt.

Vandringen slutade på totalt ca 2.5mil avverkade på 5 timmar och 15 min.

OCH NU GÖR MINA FÖTTER ONT!

Johans blogg.. om ungefär samma upplevelse (han hade ju trots allt andra skor) finns HÄR HÄR HÄR

-------


För övrigt har jag kommit in på Högskolan på Gotland, Filmisk gestaltning, 3D-grafik och animation, 3år. och fått en lägenhet som jag tänker flytta in i första veckan i Augusti, typ... HURRA!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära vandringsman. Det var verkligen trevligt att läsa och se era bilder. Tänk va många vandringar det ska bli över Gotland de kommande 3 åren. Om du vill vandra mot delstation Edsvalla som kan vi, mor och far möta dig och ditt flyttlass så du inte behöver gå HELA vägen.Men ni verkar ändå haft en trevlig tur. Vi höres

mor

Anonym sa...

Men åh va roligt att du kom in!!! Gratulerar! Va skönt att veta vad man ska göra å bo i 3 år framåt. Vi ses i svängen. Stor kram.

Saga sa...

Då vet jag att jag iaf inte ska ta med Johan om jag skulle få för mig att vandra lite med nån. Haha. Men det verkar som att ni hade kul iaf, det är huvudsaken. :)