tisdag, juli 31, 2007

56k Modem och Flyttlådskaos

Befinner mig i Edsvalla, 2 mil utanför Karlstad och tragglar mig fram på internet via ett gammalt 56k modem. Det går långsamt!

Sedan förra inlägget har jag hunnit med att;

- Flyttar ur min gamla lägenhet, städat och lämnat in nycklarna
- Varit en helg i Lafalla (eller Ladfallet som det tydligen heter) med mina vänner.
- Varit en helg i Göteborg och sagt hejdå till emilia som drar till Island imorgon (emiliur.blogspot.com)
- Målat ett staket åt mina föräldrar
- Klippt gräset två ggr
- Bytt 2 spel mot 1 annat på Game
- Packar ur några lådor och lagt i andra...

Det är ju så att minsann får inte alla saker som stod i en 48Kvm stor lägenhet plats i en 18,7Kvm liten lägenhet. och absolut inte får de heller plats i bilen. Så jag sitter i garaget och prioriterar bort saker som jag helt enkelt får klara mig utan i 3 år...

sååå.. om någon behöver följande så finns det att handla

1st blå 3sits-soffa
1st stor TV-bänk
1st svart sopsäck full med kläder -skänkes till å med
1st Datorskärm (djup)
1st köksbord
4st köksstolar
1kartong VHS-filmer
1st DVD... nej förresten... 2st DVD spelare
Datorprylar... RAMminnen, Hårddiskar, Ljudkort, Grafikkort, Chassi, med mera med mera
hmmm... har nog ett 5.1 ljudsystem till dator eller annat om nån behöver också

och säkerligen en hel massa annat som jag inte behöver om 3 år.

---


Jaja i vilket fall så bär det av mot Gotland och Visby nu på fredag :S kommer bli... annorlunda
Flyttar dit lagom till Medeltidsveckan också, så jag får ju lite att göra första veckan i nya boendet, fest å stojj!

---

Det finns bilder från både Lafalla och Göteborg, men som sagt sitter jag på ett 56k modem och tänker inte ens försöka få upp dem på bloggen nu... kanske kommer ihåg att lägga upp dem när jag fickat internet på gotland.
Nästa blogg... blir nog därifrån! huga

2 kommentarer:

Anonym sa...

wohoo! medeltidsveckan!! jag blir lite avis, det är ju jättemysigt i visby den veckan... hoppas det blir lika bra som det bör!

Anonym sa...

Jasså.. visby.. efter som jag aldrig hann hälsa på dig i karlskoga så kanske jag kan komma till visby och hälsa. :D