söndag, mars 15, 2009

Halvvägs till femti

Sådärja, här vaknar man upp... torr i munnen, kissnödig och lite vimsig. Med klart försämrat minne och ont i höften.... Ja, minnsann känns det är man är halvvägs till femti i alla fall...


Gårdagen bestod av öl, pizza å den där helvetesförbannelsen medlodifestivalen. Här gick man glad i hågen å trodde att man kunde slippa den skiten i år.. men IKKE! jaja, rätt låt vann ju iaf, så det var väl "bra". När den skiten var slut iaf, så styrde hela sällskapet in mot stan... eller Jenny styrde, å jag å moggan sa vart.. å det var även hela sällskapet :P

Påväg till stan bestämde vi... hmm.. JAG mig för att vi behövde statistiskt underliggande material för att komma fram till vilken krog vi skulle gå till.. så handlingskraftig som man är åkte ett mass SMS ut till nästan alla vänner, bekanta och ytligt obekanta som man lyckades ha numret till och som inte helt säkert, men ändå kanske skulle kunna tänkas vara i Karlstad å festa en kväll som igår. Uppskattar mottagarna till ungefär 30. Mycket besviken är jag dock på mina ytligt obekanta då bara 3 av dessa 30 orkade med att svara. Men i vilket fall talade Statistiken med 66% åt Blue Moon, och 33% åt.. "Nöjes, men det verkar dött så vi går gärna nån annan stans" så med det saftiga underlaget bestämde vi oss för BMB. Tilläggas bör att i SMSet följde även frågan "Vem av alla som kan tänkas festa ikväll, kommer häva flest öl?" och på den frågan fick vi 2 kandidater. Hållbus och Rebekah valde att nominera sig själva till äran nämligen. Men även om ingen nominerade mig, så känns det iaf idag som jag vann... hmm...

Nu, tänker jag gå ner å äta smörgås å dricka en kopp kaffe.. sen kommer det nog bli vatten resten av dagen, med undantag för ev. Cola.. å tårta då förståss =)

Grattis mig! och om nån vet vad det kan vara för fel på min höftkula, så tar jag gärna emot information om det... eller så är det bara åldern som vill vara punktlig... PUSS

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min "höftkula" (som du så fint kallar det i brist på annat vettigt namn) är också knas... Vi borde starta en fond för att kunna forska fram bra resultat. Kul att du uppdaterat bloggen!

Emma sa...

Hurra för dig! Hurra för att du återupptäckt bloggen!

Anonym sa...

wheeyy. läsa blogg är kul. skriv mera mera!

Skoog sa...

Välkommen tillbaka till bloggvärlden! Det var verkligen på tiden!!