onsdag, november 15, 2006

Att finna tröst där man minst anar det...

Jag har länge haft lite funderingar på om det kan vara dags att formatera om datorn, men inte sett någon akut anledning.

Idag var det nära, men förklaringen till mina problem kom från en mycket oväntad källa.

Här sitter jag och tar bort lite skit som jag inte ska ha, och försöker snacka med mina vänner på MSN... det har varit problem för mig ett tag, att kunna kommunicera med iaf Johan via MSN (ett tag som i nåra veckor) meddelandena kommer inte fram.

Trodde det berodde på att han nyss skaffat Mac, å att det var nått fuffens med de olika programmens kompatibilitet.

Idag däremot fungerade det till å från med skickandet till alla.. och jag trodde det berodde på nått jävulskap på min dator, eller än mer troligt i den gamla D-link routern (ja jag vet, gud förbjude) jag lånat av johan.

Ominstallerar MSN (och tar bort lite annat lullull som kan påverka det hela) kopplar bort routern, men inget verkar hjälpa. får inte kontakt med någon alls via internet, fast internet i sig verkar fungera. Ser då att Calle skrivit "MSN är stabilt" eller liknande som personligt meddelande... börjar ana ugglor... men eftersom jag inte får kontakt med någon (och det inte riktigt kändes akut nog att ödsla mobilpengar på) vänder jag mig för att säkerställa mina misstankar till den plats jag kände att frågan väl skulle vara diskuterad om den var befogad.... ett ställe jag mycket sällan nuförtiden besöker... Lunarstorm...

jag behöver vänta ungefär 1-2minuter innan något angående problem med MSN dyker upp i "Lajv" raden...

jag kan tryggt invänta större bekymmer med datorn innan omformatering, vilket iofs behövs redan nu, för den är INTE i närheten så stabil som den en gång varit...

Inga kommentarer: