fredag, november 10, 2006

graderna sjunker

Sittandes på Kristinehamns busstation slumpar min MP3-spelare fram live versionen av "kom änglar" med Lars Winnerbäck, där refrängen går "kom änglar, kom älvor det börjar bli kallt. Graderna sjunker så fort överallt..."

Därefter slumpar samma MP3-spelare fram låten "Kom änglar" med Lars Winnerbäck (dock inte live versionen)... under andra refrängen i låtspelning 2... under orden "det börjar bli kallt...." får David en hel hop med snöflingor på sitt huvud...

Min MP3 spelare varnade mig i 1 och en halv låt för den första snön... men själv satt jag kvar på min bänk i 10minuters snöfall innan bussen kom.

---------------

Det jag egentligen enbart tänkt skriva i dagen blogg, innan min snöfalls "happening" var:

"...du får ingen tröst av din inre röst
den vill knäcka dig varenda höst
gråa dagar skyndar aldrig på..."

Inga kommentarer: