måndag, mars 12, 2007

reflektioner

Nu är det dags att reflektera över helgen som varit.

Fredag - Minns faktikst inte vad jag gjorde i fredags, men antagligen var det den dagen jag spelade Worms på min Xbox, och såg på Road to Perdition. Inte en speciellt spännande dag, så vi släpper den nog där.

Lördag - Har från första början bestämt mig att jag ska sitta hemma, och inte förbruka alkoholhaltiga drycker.... Det gick ju sådär, kan man säga.

Förfesten som var planerad hos Johan blev flyttad till Mia å Henke (!) altså, det var lite otippat.. det är nog ingen som festat eller varit hos mia sedan... hmm... förra november eller nått, så det kom som en chock. Trevligt var det iaf, och klart fler sittplatser än hos Johan.

Kvällens "festaktivitet" gick inte att styra undan från Melodifestivalen hur mycket man än försökte, och jag satt mest och hade roligt över vilka värdelösa bidrag den här deltävlingen hade.... tills jag fick reda på att det var finalen, och insåg hur fruktansvärt dåliga de andra låtarna måste varit under deltävlingarna (Nej, jag har inte sett nått från melodifestivalen tidigare i år). The Ark vinner och Jag å Manne går gråtande över att Tommy Nilsson inte fick ett enda poäng... eller nja... gråtande var nog att ta i, han klarar nog det rätt fint själv... skulle jag också göra om jag inte insett att jag borde lagt av med att göra nya låtar för länge sen (samma gäller Anna Book).
På tal om att The Ark vann... (känner att det ändå måste nämnas) Jag tyckte INTE att de gjorde en ens i närheten av bra låt. Ingen känsla i framträdandet, ingen refräng man ens kunde urskilja och inget som fastnade, utom den hornhinnefrätande bilden på en halvnaken Ola Salo, som, om han hade haft det där glittriga över sina bröstvårtor, utan tvekan skulle misstagas(?) för en tjej i tonåren. Själv höll jag på Sanna Nielsen... även om det var en fruktansvärt dålig låt hon hade (och en hiskeligt dålig stylist), så fastnade den i alla fall innan första refrängen knappt börjat. Som en schlager ska.

Det jag däremot måste erkänna, är att när de spelade The Ark på radion nu i morse... så var låten bättre... den har spelats i mina öron 3ggr, och börjar bli helt ok att lyssna på (för att vara schalger, och absolut inte det bästa the Ark kommit med) Så visst... svenska folket kanske tänkte lite ändå... (DET gjorde de däremot inte när de gav den där tjejen som inte kan sjunga på engelska några som helst poäng)

...Gud, att jag kunde engagera mig så mycket i något jag motsätter mig så... :S

Efter att TVn tvångsavstängts fick man till å med gå emot mina tidigare bestämda planer och hänga med till krogen också... suck. svindyrt att gå in var det också... jäkla melodyclub till å spela i karlskoga.

Det fick dra lärdom av från krogen denna gång... var att; JA! Jag är FRUKTANSVÄRT kass på att ragga, eller till och med motragga när någon raggar på en. För ja... den här gången är jag HELT säker på att jag blev raggad på... men lyckades jag styra något med det, nej... Ich bin Kass!

Blä!

Nu ska jag sätta mig på en cykel å trampa mot praktiken. Och till helgen ska jag till Sthlm, TJOHO!

Inga kommentarer: