torsdag, mars 08, 2007

utmanad

Jag har tydligen blivit utmanad av Vera, och för en gångs skull får jag väl ge med mig av kedjebrevspesten.

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir tagen ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Slutligen väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag tycker om att luta. jag lutar mig väldigt ofta mot saker, och väldigt gärna med huvudet. När jag diskar till exempel så lutar jag mitt huvud mot skåpet över diskbänken... det är egentligen inte alls bekvämt (vilket jag inser efter en stund) men jag fortsätter ändå att luta mig och har stora ömma fläckar i pannan om jag inte diskat på ett tag.

2. Jag tittar folk i ögonen när jag möter dem på stan. varenda människa jag möter när jag är ute och går, tittar jag i ögonen... har kommit fram till att detta i dagens samhälle kanske inte är så normalt (nu när de flesta människor bara vill bry sig om sig själva, och inte låtsas om att det finna andra männsikor). försöker vänja mig av med det.

3. Det jag däremot har insett på senare tid är att jag INTE tittar i ögononen på de folk jag borde titta i ögonen. jag har kommit på migsjälv med att inte titta i ögonen speciellt på expediter i affärer när jag talar med dem. tittar knappt på dem över huvud taget. vet faktiskt inte var jag gör av blicken alls där nu när jag tänker efter....

4. En till om ögon.... när jag tar "omtag" när jag berättar, eller talar om saker... så försvinner mina ögon högt upp till vänster, om inte helt rakt upp. vilket måste se ut som jag är tokfull, eller allmänt knasig när jag håller redovisningar, eller pratar med folk jag inte känner. helt plötsligt så försvinner mina ögon in i skallen på mig och jag ser helt frånvarande ut. (ingen aning hur jag ska göra något åt det)

5. Jag har en förkärlek till att berätta saker om och om och om igen... till samma person, utan att minnas att jag gjort det förr. Vilket jag är säker på har drabbat de flesta av er, och har det inte det är det bara att vänta, det kommer utan tvekan att hända. Vet precis var jag fått det från... men det är lugnt mamma, jag tänker inte nämna några namn.

6. En sak som folk måste irritera sig på gällande mig, är att har en tendens att säga saker jag redan sagt flera gånger till samma person, utan att minnas att jag gjort det. Har blivit tillsagt ett flertal gånger och jag skäms lika mycket varje gång. Och vad det verkar kommer det sitta i, men jag ska försöka att antingen berätta färre saker, eller skaffa mig mer olika saker att prata om.




Jag utmanar: Sara, Jan, Malin, Susanna, Tove/Pontus och Johan

Inga kommentarer: