torsdag, mars 01, 2007

Google

Satt och sökte på vänner å bekantas namn på google när jag led av aldeles för lite att göra.

Först trodde jag att Katrin skulle kamma hem tävlingen i "mest internetkända bekante" med äss somreportage från VF, självskrivna artiklar och till och med en universitetsuppsats... men det var innan jag insåg att min far trots allt ganska nyss fick sitt namn omstavat med två "o" istället för ett... i Skoog... så då tänkte jag att jag skulle ge honom en extra chans å söka på Skog också. Och tur var väl det, för vinnaren är korad!

Däremot visste jag inte att min far levde dubbelliv som boxare, tydligen fajtats med nån som kallas "orkanen"

"Ingvar Petersson förlorade närmare två miljoner kronor när orkanen slog hans skog till marken den 8 januari. "

å så verkar han inte komma så bra överens med torbjörn som jag trodde...

"Grannen fällde hans skog"

och ändå verkar folk så måna om att min far inte ska skadas...

"Han är ute och patrullerar till fots och bil för att kolla så att vi inte går eller rider in i HANS skog"

fast det mest underliga är de diskussioner om att bosätta sig I min pappa...

"Jag skulle gärna bo i hans skog, men jag har hört att det finns en björn, så man måste vara en riktig karl för att klara sig."

och framförallt... vad gör björnen där?



-----


Jaja, i vilket fall... nu är det snart helg, å kartgluttaraftonen nalkas. Idag har jag varit å införskaffat en karta och en kasse öl, så det ska nog gå vägen det där med :)

Rasmus å jag har skickat in anmälan av vårat företag också, så snart är det på rullande fot... hmm kanske inte rullande fot iofs.. låter lite berusat...

jaja...


Vid sidan och runt! / Direktör David

Inga kommentarer: