tisdag, maj 08, 2007

En "spännande" dag

Idag har det mest hänt dåliga och konstiga saker...

Under morgonkvisten inser jag att de 4 veckor som vi skulle ha på oss för att skriva PM, tydligen bara var 2 veckor och 3 dagar... DOH! stress...

Innan jag hinner gå till skolan dimper posten ned på hallgolver...

bolagsverket... hmm undrar vad de vill nu då...

"Ärendet har avskrivits från vidare handläggning med anledning av att meddelandet med.... ... .. inte besvarats inom föreskriven tid"

tänka tänka tänka.... hmm det här innebär nog att jag å rasmus kastat 1000 riksdaler rakt ner i sjön.. sjön vid namn bolagsverket... DOH!


Dagen går sedan någorlunda normalt tills jag sitter och skriver på mitt personliga brev jag tänkte skicka till högskolan... då ringer det

"Hej, är det David Skoog?"
"Ja, det är jag"
"Vad bra, Jag heter Lucas och ringer från Polisen i Örebro, Ja det var David Skoog från Karlskoga ja?"
"eh.. Ja"

Det visar sig att någon huggit en annan någon med kniv någongång i augusti förra året i örebro...
denna någon som blivit huggen, påstår att det var en david skog från karlskoga som huggit. Polisen tror inte att det var jag, men var ändå tvungen att ringa å kolla lite.

Visst kände mig rätt lugn eftersom jag inte var i örebro en enda gång hela förra sommarn, men vem satan säger bara på måfå att det var en david skog från karlskoga som gjorde det... bara sådär... scary...

I vilket fall så är jag inte misstänkt gjorde han klart för mig, och det känns väl skönt... men jag kom av mig i mitt skrivande och tappade all kreativitet... suck, där gick en dag till på de 4 ... nej förlåt 2 veckorna jag har på mig att tåta ihop ett PM....


SUCK


----

igår hade vi däremot kex, ost, vin och gitarrkväll hemma hos johan, det var mycket trevligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag tror jag dör!! Kan det finnas fler David Skoog i Karlskoga? Eller har du en ärkefiende nånstans i Sverige som vill sätta dit dig för mordförsök? Ibland är världen bra märklig. Va skönt att du inte är misstänkt iaf! :)

D.Skoog sa...

grejjen är den... det finns ingen mer David Skoog i Kga... en som tydligen heter david i mellannamn dock...