tisdag, maj 15, 2007

Kreativ energi

Ja, när man egentligen ska skriva PM så brukar man ju få lite kreativ energi till annat...

Hittils har jag...
- Sett 5 avsnitt av Heroes
- Demonterat en bar
- Spelat GuitarHeroII och CoD
- Tillverkat följande bilder


Jag kan kan nästan garantera att den här kommer bli klar innan PMet...






Men ärligt.. man får skylla sigjälv om ingen bryr sig när man förkortar en TVtävling på samma sätt som Escape... Jag har inte hört vinnarlåten (som tydligen ska vara "fel" låt) jag trodde sveriges final var en av deltävlingarna eftersom det var så många fruktansvärt dåliga bidrag (det är det enda jag tvingats se av hela bedrövligheten) och jag förstår mig faktistk inte på mina vänners hysteri över något som är så oerhört ointressant och menlöst. Tilläggas bör väl kanske att jag såg på det när jag var liten och tyckte det var bra (men det var innan de digitala räknetavlornas intrång och fix ideen att man kan höra låtarna innan tävlingen och de ska dela upp skiten i så ENORMT många deltävlingar bara för att de kan... suck)

1 kommentar:

Sara sa...

hej
börjar med att kommentera att "färdigköpt" skulle givetvis vara "färdiglagad" så kan det bli =)

för att kommentera det andra måste jag först påpeka hur komiskt jag tyckte det var att du kände att du behövde "döva ditt samvete" med att skriva tillbaka. mitt inlägg var inte skrivet som någon propaganda utan bara mina tankar om mina val, men självklart är det roligt när folk har åsikter tillbaka. då får jag bara fortsätta argumentera FÖR ekologiskt.

tycker det är jättebra att du har slutat med light då de har tillsatt onaturliga ämnen för att ersätta sockret. men samma sak gäller med "vanliga" livsmedel. de har tillsatt bekämpningsmedel vars användning i jordbruket gör att 300.000 människor dör varje år (siffror från WHO).

jag tycker det också är lite kontisgt hur du tar upp kostnadsargumentet med en annan student(!)jag menar, det handlar väl helt hållet på vad man prioriterar, en ny tröja, en prenumeration på ett dataspel, eller några kronor extra på bra mat (och en bättre planet!). de lite högre priserna beror på många faktorer men ett av dem är faktiskt på att efterfrågan inte är så stor. om vi konsumenter kräver ekologiskt odlad mat kan butikerna ta in större mängder och inköpspriserna blir billigare. (jag tycker för övrigt inte bara att man ska köpa ekologisk mat, utan även försöka köpa kläder, skönhetsprodkter och så vidare http://www.ecoologicals.se/ )

att ekologisk mat och mat utan kött inte skulle vara tillräckligt varierad håller vekligen inte som argument. det finns jättemycket goda recept med bönor, linser, skaldjur, fisk och vilt. du hittar säkert några här: http://www.saltakvarn.se/recept/grundrecept.htm

och sen vill jag avsluta det hela med att jag inte anser (än) att vi bara ska leva på grönsaker som kommer från sverige, jag menar bara att så länge jag kan välja om jag vill köpa krav-märkta morätter eller vanliga, sä väljer iaf jag de med KRAV!

/kram sara