lördag, augusti 04, 2007

Bye Bye Värmland, Gotland here I come!

Klockan 05.30 den 3:e Augusti 2007 satte Jag, Far och Mor oss i bilen som fick mor att uttrycka: "Så här packad har jag nog aldrig varit" efter att ha klämt in sig bland alla kartonger och annat som skulle med. Destinationen var Visby, Gotland!

Efter 4 timmars bilfärd och 3 timmars färja var vi framme på öjn. Tog oss till Gotlandshem för att hämta ut nyckeln och sedan mot lägenheten som jag inte tidigare sett.

Den är fin, helt ok faktiskt... den känns större än den är och helt plötsligt vet jag inte riktigt vad jag hade alla de där extra 30Kvm till i Karlskoga. Nu sitter jag nämligen på 18.7Kvm med Kokskåp och hittils har det funkat bra. Har installerat mig och packat ur det mesta, och har till å med lite plats kvar, vem kunde ana det?

Och hittils känns allt bra. Det är skönt att ha ett hem igen och veta var man bor. Jag har fått en lägenhet i Studentkorridor också, typ. Med delat kök å bara studenter i hela huset med 3½ våning typ. Kan nog bli riktigt trevligt det här.

Såhär ser min lägenhet ut iaf...

Taget från "köket"

Samma plats, fast lite mer åt vänster

Taget från "sovrummet"

Och från "sovrummet" här med


Imorgon börjar Medeltidsveckan, och då ska det vandras på Visby. Ska försöka fota så mycket som möjligt då med, utan att förstöra stämningen med min kamera. Uno och Camilla är ju här i veckan också, så jag ska ta å träffa dom.

Det här kommer bli så bra så bra... å även om det låter otroligt, så är både läget på lägenheten och storleken på skolan KLART BÄTTRE än Karlskoga... :P


1 kommentar:

Johan Sjöström sa...

Ser trångt men mysigt ut. Fan, vill också vara påväg.
Ja, kläm upp lite bilder från Visby nu. Ha det gott, Gotläning. :)