söndag, september 03, 2006

öl, mjöl och brutna näsor

Jahapp, då var den första organiserade studentfesten avklarad.

allt som allt gick det väl bra, lite dålig uppslutning från de nya ettorna, men ändå kom ett par mycket trevliga människor till tillställningen.

Lekar som brännboll, upp-till-bevis tipspromenad, ölhävning, pilkastning, drickstafett, backstafett och mycket mer stod på schemat.

Själv såg jag ut såhär efter mitt deltagande i upp-till-bevis lekarna.




















så ser man ut efter att först ha kört ned huvudet i en allt för smal hink med allt för lite vatten i, och grävt efter 2 äpplen med munnen... för att sedan stoppa samma mun i en tallrik med mjöl, för att lokalisera 4st sockerbitar.
Men men, en annan har ju det där i generna och tog hem den delen av tävlingen

Sen att Rasmus, Manne och Johan inte gjorde sitt jobb så jag inte vann tipspromenaden, är ju en annan sak.

Det som gick lite dåligt med kvällen var dock att folk gick iväg vid maten, och sedan även på natten, till krogen. Jag ville hålla till i huset hela kvällen, men nån partysugen människa övertalade de andra när jag inte var med... grrrrr

Och det som kanske mest förstörde stämningen en stund.. var att Jenny och Johan inte insåg att man ska passera förbi varandra när man byts av i en stafett... de tyckte att metoden rakt på fungerade bättre.... vilker resulterade i detta;




















Vi börjar få en tradition att första helgen efter skolstart, ska någon hamna på akuten...
förra året var det Oscar som blev nedslagen, i år Johan med ett brutet näsben

och ja, jag var kanske inte den bästa fotografen just då... stupfull och med en kass telefonkamera.. men dokumenteras skulle det!

Nu ska jag ta det lugnt i nån vecka tror jag... för dagen idag har varit en enda lång bakfylla...

Inga kommentarer: