tisdag, september 05, 2006

Operation spya

Idag är jag inte på bra humör... men jag är tillräkligt med för att varna om det hela, och följande blogg kan vara en del överdriven, även om det mesta må vara som det må framkomma.... äh skit samma...


Jag är trött...

enormt trött på min lägenhet, och min oförmåga till att städa den

Idag har jag varit på "möte" med grabben som styr över Campus Karlskoga, bibliotekarien, Karlskoga Kuriren, Kenneth, Jag och Johan...

Kenneth och Gustav utryckte sina känslor om sin utblidning för Kuriren igår, och idag ville nog de som kände sig lite träffade av kritiken försvara sig... det lyckades de inte med.

Reportern och vi studenter kom i princip överens om att utblidningarna på Campus Karlskoga var utbildningsmässigt, säkert helt OK. men att förlägga dem där de ligger är ett rent skämt.
Ambulansarna har fått svart på vitt att de inte kommer få jobb här alls... Örebro landsting vill inte ha dem... CNC folket har inte ens föreläsare som vill åka hit utan måste ha föreläsningar via webacam... Vi på media sitter på PC datorer, när hela industrin mediadesign annars använder sig av MAC... smidigt... inget studentliv, dåliga lokaler vilka föreläsarna skrattar åt... och ett knappt obefintligt bibliotek med en biblotikarie som har allt för hög uppfattning av sin roll... eller nått

Jag är också trött....

På människor... antagligen mest i allmänhet, men det finns ju ett gäng undantag naturligtvis.

Jag är trött på att vara snäll... Jag är trött på att hjälpa folk... Jag är trött på att känna samvete för saker som annat folk verkar kunna strunta i... Jag är trött på min inställning till saker, inte för att jag ogillar själva inställningen, men mest för att så oerhört få har samma inställning.

Jag skulle vilja byta samvete....

Jag vill också vara en som inte bryr sig om andra, en som tycker att det är OK att strunta i saker och bara vänta tills nån annan gör det... och om ingen annan gör det, kan det nog lika gärna vara.

Just nu... är jag lite trött på att ingen annan känt något ansvar för att städa kårkåken... utom jag, och jennie då förståss. Inga specifika utpekade, och jag har full förståelse för sjukdomar och liknande.. men att inte orka alls, nope....

jag citerar en viss fänrik som några av mina läsare (om jag nu har några som inte redan börjat hata mig) känner igen... "Jag hatar lata människor"

Just nu... hatar jag migsjälv, då jag anser att jag är en lat människa som inte tar tag i sitt liv och sin lägenhet... Jag hatar migsjälv då jag tror jag vet varför jag inte haft någon ork till att göra detta.. och allt grundar i det som jag kommit underfund med någon gång under senare delen av gymnasiet... JAG ÄR FÖR SNÄLL!! och i ordet snäll inkluderas meningar som, för stort samvete, vilja att tänka på andra människor mer än man gör på sigsjälv....

jag trivs egentligen med att vara snäll... som det står i beskrivningen av fiskarna nedan...
Jag tycker att det är helt logiskt att hjälpa människor, och se till att andra trivs... Men snart vill jag verkligen lyckas tänka på mig själv före andra... i alla fall för ett tag, så jag får andas ut...

Jag är rädd för att jag skulle bli ovän med så många, om jag sa ifrån.. men frågan är om det kanske är värt det... om jag försöker tänka logiskt, så bör de inte tvärhata mig, bara för det... Men om de gör det är det deras problem... grejjen är.. att jag inte kan tänka logiskt, när det väl gäller...


SUCK

Jag har sååå mycket mer jag skulle kunna spy ur mig just nu... men mitt samvete säger att jag ska ta tag i mitt kök... åter igen...

Om någon känner sig påhoppad av detta inlägg, eller eventuellt kommande inlägg med samma tema... säg gärna till, personligen.. så kan jag vara lite för snäll och säga att det inte var något...

antagligen är jag mest arg och trött.. för att jag är enormt jävla hungrig och har tider att passa och saker jag måste göra, som jag egentligen inte måste göra... om jag hade haft ett annat samvete....

rörigt, osammanhängande. säkert jättedumt skrivet... men nånstans måste jag bajsa... även om jag har en del kvar... tror jag....


Suck

Inga kommentarer: