tisdag, september 19, 2006

RelationsspelsWiki...

Ja, som vi alla vet saknar undertecknad all kunskap vad gäller relationer, relationsuppbyggande och det tydligen välkända "spelet" som äger rum när två intressanta människor lyckas träffas. (Tilläggas bör att jag oftast hamnar i möten där bara en intressant människa deltar... å så jag då förståss)

Eftersom jag noterat att jag iaf har runt 6-8 regelbundna läsare, borde ni kunna ta och sammanställa en liten wiki/diskussion om det där med "spelet".

Det jag syftar på, som jag nu har snappat upp... är att när två intressanter träffas, så är det tydligen så (av nån outgrundlig andledning) någon av dessa, eller båda ska spela ointresserad, för att få den andra att vara intresserad, eller nått sånt... och då är min fråga; vad ska den andra parten göra, om man upptäcker/misstänker att part 1 tagit rollen "hard to get"?
och naturligtvis följdfrågan, hur gör man för att spela "hard-to-get" och hur länge ska man göra det?

För er som inte upptäckt länken "comment" här nedan, så finns den där... där kan man trycka för att införa kommentarer om mina mycket ointressanta blogginlägg... just den funktionen tänkte jag vore ypperlig att nyttja för att införa tankar om ämnet... för just nu, behöver jag nog ta tag i det där med att reda ut hur resten av världen fungerar... för det är lite tråkigt att vara ensam i min värld dygnet runt.

3 kommentarer:

Johan Sjöström sa...

Att ha förståndet kvar i människornas "parningslekar" är svårt. Speciellt när man själv mer eller mindre tillhör dom som inte fick någon medfödd gen i hur man gör. Nä, själv står man där och försöka göra sitt bästa med att verka intressant och kunna detta med så kalla ritualler. Men finner att man själv är mer eller död. Hade man varit djur och helt levt enligt Darwings idér så borde man gått iväg och blivit död. För naturen har inga reservplatser för förlorare. Tacka gud för att man är människa och få leva livet... fast... ja... ensamen.
:-/

Jan sa...

Jag ar just nu full och sitter pa "Crasy Dingo" pa Fraser Island, och har en helt massa saker att saga om relationer just nu, men det far vanta tills jag kommer hem om massor av dagar. =)

Anonym sa...

men vi är ju djur. Och se på djuren. Tjejen spelar svårflörtad medan hannen ska jaga. Så är det. Så spela inte hard to get. Det är Go for it som gäller för Hannar.. och sen så ger hon efter tillslut.. förhoppningsvis. om hon tror att ni kan få bra barn eller nåt.. :P haha