onsdag, augusti 16, 2006

historisk händelse

Min kropp är knas.

den mår bra tidvis, å skit tidvis idag...

detta har föranlett till att david idag har genomogått en historisk händelse.

David har idag för första gången ringt till ett jobb och sjukanmält sig...

Jag är en sån människa att jag känner mig jätteskyldig till att jobba, även om jag mår illa. För jag vet att jag skulle kunna jobba, fast absolut inte bra, och det skulle göra att jag mår ännu sämre.

Så när man väl tar det bästa beslutet att skjuta upp arbetandet och ta hand om sin kropp, känner man sig lite som en bov av nått slag. tänk vad bra det vore utan samvete. Speciellt när samvetet ställer till problem med saker som det inte ska lägga sig i egentligen.

nu blir det vila, soffa och vätska... antaligen en hel del sömn.

1 kommentar:

Johan Sjöström sa...

Hej Sjukling.
Du har fått mig att börja blogga igen. Lade till din blogg på min, kan du tänka dig bemöta vänligheten i liknande stil
:-)
http://johan100.blogspot.com/