måndag, augusti 14, 2006

Kräftskivan

Årets Kräftskiva började 14.00 under lördagen med brännboll och annat ståhej.

Jag chockade migsjälv och min kropp med att slå 2 "varvningar" den första rundan, men det tog jag snabbt igen med att missa lyror, kast och de kommande slagen. Allt som allt så förlorade vårat lag med hälften av de andras poäng. (viss mutad domare kan ha förekommit)

Under den obligaoriska badturen började det regna och den blev då lite kortare än föregående år. Dock var Ingas kakor och bullar precis lika goda som alltid!

Bilfärd tillbaka till Logen och hälsande på några nyligen anlända.

Upptäckten att Badtunnan läcker som ett såll var inte så glädjande för någon, men vi slår oss ändå ned vid borden för att intaga kräftor och sprit i mängder. I alla fall så blev det mängder med sprit, mina kräftor var dock få, små och missbildade.

Skivan yttrar sig med en mängd märkliga snapsvisor och skålande som alltid. dock saknades den där riktigt roade känslan som bara Thomas och Johan kan åstadkomma. (johan var inte med, och thomas hade med en flickvän, som gjorde honom restriktiv med att använda sina duracellkaninskrafter)

Efter några smärre minnesluckor, lite eldande (vilket INTE gick lika bra med öl i kroppen) beslutar sig Pernilla å Lisa för att åka till stan å gå på krogen. I brist på andra människor som inte var par, beslutar jag och Katrin att följa med. sorgligt med sant.

Väl inne i stan försvinner Pernilla och vi andra går in på Ankan. Med hjälp av en melon lyckas vi )läs lisa) smuggla in några öl, så kvällen slutar på notan 80:- för inträde.

Efter en långpromenad med KAtrin hem till henne, då taxibilarna skulle ta för lång tid på sig att inställa sig somnar vi likt slagna hjältar ganska omedelbart efter makaronkäk och vattendrickande.

Söndagen var som sig bör en enorm bakfylla som nästan känns som den fortfarande sitter i. (nu är det måndag 11.53)

och nu ska jag äta mat, å gå till jobbet... suck

1 kommentar:

Anonym sa...

hej david. så du har skaffat blogg. det tycker jag var bra gjort! tjingeling!
rebekah /katrins kompis