söndag, augusti 13, 2006

Min lediga vecka

Måndag:

- 12.45 slutar jobbet, skyndar hem och packar iordning det sista inför Stockholmsresan.

- 13.55 Tar cykeln ner till stationen

- 14.20 (fråga mig inte varför jag cyklade hemifrån så tidigt) Går på bussen mot "Karlskoga Södra" aka. Degerfors

- En bussresa senare sitter jag på Tågstationen i Degerfors. Den har utan tvekan sett sina bättre dagar, om den haft några bra dagar alls;















Under min tågresa till den kungliga huvudstaden lyckas jag med följande

- Fundera över om kvinnan som tittade på min biljett sa "Då kan du byta i Katrineholm" till mig också, minst 5 ggr
- Fundera över om jag verkligen stängt av mina hörlurar eftersom jag hör musik och hon som sitter bredvid mig verkar störd av det, åtminstone 6 ggr. varav 3 kontroller att det inte är musik från mina.
- Svettas minst 2 liter, vem har sagt att det ska vara bekvämt och svalt på tågen?
- Läsa 6 kapitel ur min goda bok
- Få SMS besked att det blir av till att fika på djurgården när jag kommer fram.

- 17.30 Tåget stannar på Centralstationen i Stockholm.

- 17.40 Jannica ringer och undrar var jag är, säger att jag är mellan BK och Pressbyrån. väntar

- 17.47 Jannica ringer igen och undrar var jag är, hon letar på plattan och jag står på stationen.
Kommer överens om att jag går upp en våning (till spottkoppen, eller vad den nu kallas)

- 18.00 Efter många om och men, lyckas Jannica till slut hitta mig. Vi tar till stegen och planerar att passera en butik för att inhandla picknick.


- Efter att ha gått vilse i COOP butiken 2ggr och nästan givit upp letandet efter färdiga smörgåsar hittar vi den mat vi vill ha, betalar och går ut. Jannica vet en väg till Djurgården säger hon, men vi båda kommer överens om att det blir mer av ett äventur om vi tar den genare vägen, som ingen av oss egentligen kan.

Då vi 6ggr påvisat vår gudomliga kraft och fått de röda gubbarna att bli gröna, precis när vi går ut på den zebraliknande mönstringen i asfalten når vi till slut vårt mål.... nästan

Vi kom så nära Djurgården, att vi såg GrönaLund, och satt vid Djurgårdsfärga 4 (med tillhörande praktikant och kapten) Dock befann vi oss på S-holmen. kan vara skeppsholmen... när vi frågade en kamrat till Jannica över telefon vilket holm som började på S som vi kunde tänkas befinna oss på. Fick vi det något självklara svaret... STOCKHOLM... med en liten "lantisar" suck efteråt...

När väl picknickandet och promenerandet var avklarat tar jag mig till Rickards lägenhet för att intaga lagom mycket luft i horisontalt läge.



Söndag: Dagen börjar med lite fotboll på gärdet med Rickard, Markus, markus bror och den trevliga skottska flickan som jag aldrig minns vad hon heter. (likväl ska jag ändå inställa mig i skottland på hennes födelsedagsfest) Vädret är enormt varmt, och fotbollsmusklerna otränade. Mer förklaring än så kan knappas behövas.

Träffar Karhunen vid Åhlens efter många om och men då min Telefon fått för sig att sluta fungera (kan ha något med oladdat batteri att göra) och vi beger oss av mot den allt för trevliga butiken "Fler bollar i luften".
På vägen dit hinner vi; Köpa oss 1 sallad var, 1 öl var och stå i kö 10minuter för att få reda på att vi gått in i fel butik (då jag ville fråga om man kunde få snabbladda sin mobil i telefonaffären)

Väl framme i affären lyckas jag inhandla 3st eldbollar, 1 eldstav samt en enhjuling. Dagen flyter på med mycket trevligt sällskap, någon glass, en kopp kaffe ytterligare en öl tillsammans med Karhunen. Får informationen till mig att Jannica inte kan träffas idag igen, och med lite deppiga miner beslutar jag mig för att ta en lite tidigare buss hem.

Stockholmsresa slut.



Onsdag:


Inte mycket under onsdagen som egentligen hände, monterade ihop mitt nyförvärv till cykel och drog med johan till redigeringsstudion. för att snabbt besluta oss att åka till Karlstad och hålla ELDFEST!

Tar oss till Karlstad och styr upp dagen och kvällen tillsammans med ett gäng goda vänner.

Snabb skiss:
Älv
Sandbank
Grillbriketter
Vedträn
Lampolja
Öl
Grillkorv
Mashmallows
BekantmansGurka
Samt allehanda eldleksaker =)




















Sådär ser jag ut, lekandes med mina nyinköpta eldbollar, mycket trevliga leksaker faktiskt, lite heta och lite elaka mot mitt hår på armarna (ser numera ut som jag på nått sätt försökt bejaka mitt kvinnliga jag och raka benen... fast missat och tagit armarna... fläckvis.)

Kvällen var allt som allt mycket trevlig och kombinationen Mashmallows och Korvbröd är numera beprövad och fungerar alldeles utmärkt!


Nu är klockan 2minuter i midnatt och David ska sova. men för att visa vad som komma skall summeras helgen som varit med denna väl talande bild.


Inga kommentarer: