torsdag, augusti 24, 2006

Sista dagen

GUUD va GÖTT!

sista dan på jobbet, helt ok dag.

Det roligaste med dagen som varit är att mitt tredje samtal från morgonen sett... var en kille med helt vanliga modemproblem... innan han lade på, frågade han mig däremot;

-Är det ok om jag ställer en till fråga om nått helt annat?
-Javisst
-Du låter väldigt trevlig att prata med, är det så att du är intresserad av ett annat yrke?
-Hmm, ska jag vara ärlig så är det här faktiskt sista dagen för mig, sen ska jag plugga...
-OK, men är du intresserad tror du? (vi hade tidigare i samtalet kommit fram till att han hade en nätbutik)
-Nja, altså jag vet inte... ska ju plugga å så, men du kan ju skicka lite info om det hela till min mail...


Altså.. så wierd att på sista dagen på sitt jobb, ringer en KUND och frågar om jag vill ha ett annat jobb.

Och folk säger att det är svårt att få jobb... pyttsan!



---

Annars har vi pysslat och stått i med Kåken idag. målat, skruvat darttavlor och möblerat lite. Och det är det som kommer ske under hela morgondagen också.. det blir så fint så fint.. i alla fall så blir det sååå mycket bättre än ljusgröna brädor och prickiga tapeter...

Inga kommentarer: