torsdag, augusti 09, 2007

Medeltidsveckan del 2

Min kamera är trasig... UHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!

så det kommer nog inte bli så många fler bilder, har några nya men inte många.

--------

I måndags var jag, mor å far på krogen "Bistra Haren" det var en upplevelse må jag säga.
Hovmästaren och de andra kyparna levde rövare hela tiden och skämtade och skrek som besatta på varandra, drog fräcka skämt och hade lite tid över till trollerikonster då å då.

Bistra harens personal

Tisdagen hade jag tänkt spendera hemmavid, efter att ha varit nere på marknaden en stund och tittat på Jauvet, en gycklargrupp som improviserar fram en saga efter en någorlunda ordnad berättelse. Men Camilla tittade förbi och drog med mig ner till Nordergravar där allehanda ungdomar satt och drack öl... det var väl sådär, men jaja umgänge iaf.

Gycklargruppen "Jauvet".
Bengil försöker ta sig in genom vakten, men enligt vakten har Bengil (som för hugga huvet av folk, för han är Bengil och han får göra vad han vill) sagt att bara folk på listan får komma in. Och naturligtvis har Bengil glömt sätta sigsjälv på listan


Igår, Onsdag fixade jag med en hel del i lägenheten och medeltidade mig inte förrän 22.00 då årets stora eldshow ägde rum vid nordergravar... massa folk och en hejdundrandes tuff eldshow må jag säga... sikta på att komma hit onsdag v.32 nästa år gott folk!

Efter eldshowen minglade folk runt och eftersom jag inte riktigt har samma inställning till fest som mina bekanta, så minglade jag efter ett tag till en samling medeltidsklädda människor med gitarr och ett litet stearinljus som mysfaktorshöjare. satt där hela kvällen/natten och folk kom å gick... en oerhört begåvad tjej från lund kom förbi och sjöng skönsång för mig och de få som var kvar runt 02.00 och vi fastnade diskuterandes/sjungandes till klockan blev runt 04.00 hur skönt som helst. spontant sjungande trevliga människor sittandes i gräset runt små eldar.. kan inte bli bättre....

eller jo... alla de som INTE var medeltidsklädda som härjade runt skrikandes, gormandes och på tok för intresserade av sina mobiltelefoner kunde gått nån annan stans... suck.... de flesta "ungdomar" nu för tiden är verkligen jobbiga. och att övervägande del av turisterna är från sthlm gör ju inte det hela bättre... inte för att det är fel på alla sthlmare, men det är ju en övervägande majoritet som verkligen inte är bra på det där med att visa hänsyn.. och veta om att det faktiskt finns fler människor än de själva här i världen.

Idag ska jag ta det lugnt iaf... sitta hemma å slappa... kanske blir med medeltid imorrn


lite bilder

Inga kommentarer: