tisdag, augusti 14, 2007

Medeltidsveckan del 3 - Vanligt Gotlänskt liv del 1

Nu är minsann Medeltidsveckan över och alla bekanta har åkt hem (utom Hanna då, men hon är ju på Fårö)

Kameran är fortfarande död och idag fick jag reda på att den antagligen kommer förbli det... för inte har jag råd att punga ut runt 2000 svenska riksdaler för att få den lagad.. speciellt inte när jag egentligen ville köpa en ny... SNYFT!

Har bror mins kamera här in case of emergency... men det är ju ingen freud att använda den direkt...

Tröttnade lite på Medeltidsveckan på slutet... Tråkigt när de man umgicks med egentligen inte hade samma inställning till de hela. men men, blir väl bättre nästa år när man är lite mer inkörd och kan prioritera.


från sista föreställningen med Jauvet som jag såg.... denna gång hamnade man i Sovjet när man dog, och här försöker Bengil ta sig genom den ryska vaktposten... han fick inte välja handtag, famntag, klapp eller kyss... utan var tvingad att nöja sig enbart med långtradare... i slowmotion när publiken ropat "en gång till" i sjungande kör

Nu har det vanliga livet dragit igång också... eller kanske inte det vanliga... mellantiden innan det vanliga livet drar igång rättare sagt. Och det är tråkigt

Jag har nu gjort nästan allt som jag behöver göra.. det enda som återstår är nog vårdcentralen, och en TBE-vaccinering. Annars försöker jag fördriva min tid på bästa sätt.. men det har blivit tråkigt att cykla runt i byn eftersom jag känner att jag hittar nu... det är tråkigt att sitta inne å spela TVspel.. å hur kul är det att åka å bada själv egentligen?

Men, jag klarar mig. Igår var jag ute å sprang 4.6km som jag mätt upp lite snärtigt på löpning.se och när jag var som tröttast mötte jag en kvinna på cykel.. som sa "BRA JOBBAT!!" och helt plötsligt orkade jag springa hela vägen hem =) tack. att jag sträckte nån muskel i foten är en annan sak... och jag som skulle vara hurtig å springa 2ggr till den här veckan, blir nog inget med det.

...
I want to see mountains again, Gandalf
...

Jag vill fjällvandra... men det... får bli nästa år...

Inga kommentarer: