lördag, augusti 18, 2007

Sjuk

Jahaja, när man väl försökte ta tag i sin kropp å träna å grejjer, så åker man på en sjuka istället.

Har mått jätteknasigt sen i onsdags, å med fästingar i bakhuvet(inte bokstavligt talat nu) så blev man ju lite orolig att det kanske kunde vara något sånt däringa otrevligt hjärndödarvirus som alla symptom verkade stämma in på...

Så för att lugna mina sinnen tog jag mig till Sjukan idag... å visst, det finns ju fortarande en risk för iaf Borelia (som inte är så jättehjärndödande som TBE som tur är) men med största sannolikhet är det bara nått virus i typ influensafamiljen.. fast light.

Och det bästa rådet som läkarinnan kom med var "Låt dig själv va sjuk ett tag nu" och det känns rätt bra faktiskt... ligga å se på film, dricka saft å inte oroa sig i onödan.

Lite surt bara att man missade en gratis krogrunda med bror å hans jobb nere på Visby igår... men det får man väl leva med.

Annars, är det rätt tråkigt just nu, och det är väl kanske en tilläggande faktor till att jag inte mår bra... känner inte en kotte här (men jag har faktiskt lärt mig namnet på min närmaste granne... fredrik eller nått sånt... kanske krisitan.. ) och det är långt till närmsta bekanta. Trodde bestämt inte jag var så beroende av folk.. men det kan jag nog mycket väl vara... det är lite trist att bara prata med folk på MSN och till sin höjd telefon nån gång. Men men det går ju över när rasmus kommer på fredag.. så får man nån å slentrianförolämpa iaf :P

Nu ska jag nog mata på en ny film, å hälla upp ett glas saft till... å bara vara sjuk!

Inga kommentarer: